Även om smartklockor ännu inte är lika utbredda som smarttelefoner, används smartklockor mer och mer. Trots den växande populariteten är det faktiskt inte många företag som tagit in smartklockor i sin marknadsföring.
Eftersom det är något som vi tror kommer växa över tid, ger vi dig lite inspiration nedan om hur du kan fundera på att använda smartklockor till att annonsera smartare för din butik.
Det här blogginlägget skapades i samarbete med Discover® Global Network.
Den ursprungliga, engelska artikeln kan du läsa här.
Då det finns gps i de flesta smartklockor, kan du använda din målgrupps fysiska placering för att träffa ganska rätt med lokal marknadsföring. Du kan till exempel skicka en pushnotis till en kund med en rabattkupong på 20 procent samtidigt som kunden går in i din butik.
Du måste dock se till att dina pushnotiser ger kunderna ett verkligt värde, så att de väljer att tacka ja till att ta emot dem. Tänk på hur din kunds smartklocka kan fungera oberoende av kundens telefon och se till att pushnotisen är kort och precis.
Kroppsburen elektronik som smartklockor handlar om bekvämlighet. Som användare kan du till exempel enkelt använda röststyrning för att skicka ett meddelande direkt från klockan. Att använda rösten och inte tummen är en ganska stor beteendeförändring som du kan utnyttja för att få dina kunder att interagera med dig och det du säljer.
Ett område du bör fokusera på är onlinemarknadsföring. Fundera på att ändra dina sökordsannonser och innehållet på din webbplats så att det är optimerat för röstsökningar, eftersom den typen av sökningar kommer att använda andra ord och vara annorlunda formulerade än klassiska webbsökningar.
Användare som söker med röstsökning kommer sannolikt att söka genom att ställa frågor. Därför har vissa företag utvecklat nya moduler för vanliga frågor på sina webbplatser, som hjälper till att optimera mot röstsökning.
Allteftersom konsumenterna blir bekvämare i de olika kanalerna blir det lättare för återförsäljare att dra nytta av möjligheten att interagera med kunder i alla skeden av ett köpbeslut. Smartklockor är en av de kanaler som kommer användas betydligt mer framöver.
Oavsett vilken väg du väljer att gå är det en fördel att börja testa tekniken nu. Genom att se vad som fungerar idag kan du få ett värdefullt försprång gentemot dina konkurrenter, så att du inte står kvar på perrongen när tåget verkligen går för smartklockorna.
Laura arbetar som assistent för vårt digitala marknadsföringsteam och hennes fokus ligger på att skapa blogginlägg, innehåll till vår webbplats, samt olika andra former av extern kommunikation.
Dessa inlägg om marknadsföring
Nets är en Nordisk betalleverantör med anor sedan 1968 och har haft bolagsnamnet Nets sedan 2010. Vi erbjuder betallösningar för fysiska butiker och onlinehandel samt finansiella tjänster för banker och kreditinstitut.
© 2019 Nets Sweden AB, alla rättigheter förbehållna.
Kommentarer (0)
Det finns inga kommentarer än
Bli den första som kommenterar inlägget.