Webinaret sändes februari 2021 - nu kan du se det direkt
I takt med att fysisk retail möter nya utmaningar, växer e-handeln och tar upp allt större andelar av den totala detaljhandeln runt om i världen. Samtidigt växer videotrafiken på internet explosionsartat – och i synnerhet livestreaming. I spåren av pandemin har allt fler varumärken och e-handlare anammat liveshopping som ett nytt sätt att interagera med, och engagera konsumenter digitalt.
Svenska teknikbolaget Bambuser blev i slutet av 2019 först med att ta fenomenet till västvärlden. På mindre än ett år har liveshopping, som är inspirerat från världens största e-handelsekonomi, gått från en trend till en av de starkaste retail-trenderna.
Sophie Abrahamsson, CCO på Bambuser, kommer i det här webinaret att dela med sig av sina erfarenheter, vilken roll liveshopping förväntas spela i framtidens retail, samt avslöja varför nya generationens konsumenter älskar det nya sättet att shoppa.
Under webinaret kommer ni att kunna ställa era frågor direkt i chatten. Webinaret leds av Nets e-handelsexpert Patrik Müller.