För e-handlare är betalda kanaler lika viktiga som de organiska kanalerna, därför kan det vara en utmaning att prioritera mellan kanalerna. Fokus för webinaret blir på hur SEO-arbetet kan berikas av datan som vi får in från det betalda söket för att maximera effekten av varje investerad krona då priset per klick kan vara väldigt höga för viktiga sökord inom Google Ads.
Hur kombinerar du er SEM och SEO strategi 2020? Arbetet med att attrahera lönsam trafik till din e-handel är som bekant ett pågående arbete. Under webinaret får du som e-handlare Pixel Nordics bästa tips för den ultimata kombinationen för kanalerna SEO och SEM för att motverka kannibalisering och främja utbyte mellan kanalerna.
Tobias Vuorelma har lång erfarenhet av teknisk SEO och har arbetat med välkända varumärken där tillväxten drivits av organiskt sök. Tobias är SEO-konsult på Pixel Nordic sedan 2019 och var tidigare Head of SEO på Forefront.
Pixel Nordic är nordens ledande SEO-byrå och utsågs till Best Marketing Agency av SEMrush Nordic Search Awards 2019.
Samtalet leds av Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets.
Nets är en Nordisk betalleverantör med anor sedan 1968 och har haft bolagsnamnet Nets sedan 2010. Vi erbjuder betallösningar för fysiska butiker och onlinehandel samt finansiella tjänster för banker och kreditinstitut.
© 2019 Nets Sweden AB, alla rättigheter förbehållna.