Webinar

Must win digital marketing battles 2020

Sändes 12 maj - fyll i formuläret för att se en inspelad version 

Utmaningar och möjligheter inom digital marknadsföring

Vi har bjudit in Patrik Segersven från Bluebird Media för att prata om utmaningar och möjligheter inom digital marknadsföring:

  • Använder ni er av en datadriven attributionsmodell?
  • Vet ni vad era kunders CLV (Customer lifetime value) är och hur det utvecklas över tid?
  • Optimerar vi vår resultatdrivna annonsering mot att maximera erat täckningsbidrag istället för omsättning?
  • Maximerar ni effektiviteten av er resultatdrivna marknadsföring?

Detta är frågeställningar som den moderna marknadsföringsavdelningen bör kunna ha ett svar på. Patrik Segersven går igenom hur han arbetar kring dessa frågeställningar och vilka verktyg och metoder som finns till förfogande för att besvara dem.

Du som har operativt eller strategiskt ansvar för antingen digitalt sälj eller marknadsföring i din organisation kommer få en inblick i de största utmaningarna och samtidigt möjligheterna för 2020 inom digital marknadsföring.

Patrik Segersven är en av tre medgrundare Bluebird Media som är ansedd som en av Europas främsta performance byråer. På Bluebird Media ansvarar han för SEM och Webbanalys som affärsområden. Patrik har även varit med och startat upp två ehandelsbolag inom Wall art (Artiks.se) och Hair extensions (Chloes.se). Innan Bluebird Media och E-handelsbolagen har Patrik jobbat som Digital Sales Manager på Nordic Choice Hotels.

Samtalet leds av Nets e-handelsexpert Patrik Müller som bidrar med sina insikter i de senaste e-handelstrenderna som påverkar handeln just nu.

Till webinaret

Fyll i forumläret för att komma direkt till en inspelad version av webinaret. Prenumerera gärna på Nets nyhetsbrev om e-handel och betalningar på nätet som ger dig inbjudningar till framtida event och webinar genom att bocka i rutan nedan.