Webinar

Optimera din synlighet på Google i samband med byte av e-handelsplattform

Webinaret sändes 23 april 2020 - fyll i formuläret för att få tillgång till en inspelad version

Gissningsvis svarar sökmotorer för 20%-40% av trafiken till din webbplats. Tänk dig att den trafiken går förlorad vid lansering av en ny lösning; hur stor skada innebär det egentligen för din verksamhet?

SEO är tyvärr ofta ett förbisett område när en ny webbplats ska utvecklas och lanseras. Fokus är ofta på att skapa en bättre lösning än den förra som är mer användarvänlig, mer inspirerande och skapar större intäkter. Alla dessa mål blir svåra att uppnå om SEO inte varit prioriterat och du plötsligt hamnar långt ner i resultatlistan.

Vårt webinar gästas av Johan Björtin, Data Insight-strateg på Star Republic, som bjuder på sina bästa och mest konkreta tips på hur du genomför en migrering samtidigt som du ökar chanserna för behålla synligheten i det organiska söket.

 3 key take aways du kommer få med dig:

  • Vad en migrering till en ny webbplats innebär ur ett sökmotorperspektiv
  • Hur SEO påverkar din potentiella affär
  • Nycklar till en lyckad migrering

Vem riktar sig webinaret till?

Beställare och projektledare som står inför eller just nu arbetar med utvecklingen av en ny webbplats.
 

Talare

Johan Björtin, Data Insight, Star Republic
Webinaret leds av Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets
 
 

 

Till webinaret

Fyll i formuläret så kommer du direkt till en inspelad version av webinaret. Prenumerera gärna på Nets nyhetsbrev om e-handel och betalningar på nätet som ger dig inbjudningar till framtida event och webinar genom att bocka i rutan nedan.