Swish har nu slutat att fingera i din Easy checkout - du är två steg från att få det att fungera igen.
Tiden är ute - Swish är borttaget från din betalningslösning.
Swedbank har sagt upp avtalet med dig gällande Swish i din Easy checkout. Det innebär att du inte längre kan ta emot Swish-betalningar.
För att få Swish att fungera igen behöver du genast teckna ett nytt Swish-avtal med din egen bank. Vi beklagar verkligen extraarbetet som detta innebär för dig. De goda nyheterna är att när väl ditt nya avtal är på plats och vi har registrerat ditt nya Swish-nummer så kommer du få mycket snabbare utbetalning.
Den tekniska lösningen kommer inte påverkas och konsumenternas upplevelse kommer vara densamma som tidigare. Din betalningslösning kommer fortsätta vara en av de bästa på marknaden och kan hjälpa dig att sälja i hela Europa samtidigt som du får lokal support.
Här kan du få svar på de vanligaste frågorna om forändringen. Om du är osäker på vad du behöver göra eller vad den här förändringen innebär för dig är du välkommen att maila oss på ecom-se@nets.eu eller ringa på 08-6099200.
Du hittar kontaktuppgifter till alla banker här: www.swish.nu/kom-igang
Ja. Du hittar kontaktuppgifter till alla banker här: www.swish.nu/kom-igang
Avgiften till oss för Swish kommer faktureras till dig. Din bank kommer också ta betalt i enlighet med avtalet er emellan. Kontakta dem om du har frågor om hur de kommer debitera dig.
De kommer betalas ut till det konto du angivit i avtalet med din Swish-bank. Normalt sett sker utbetalningen genast för varja enskild transaktion.
Med sökfunktionen kan du hitta alla dina Swishtransaktioner.
Det kommer inte gå att genomföra nya transaktioner efter den 30:e november men du kan göra återbetalningar i Portalen på transaktioner under ditt gamla Swish-avtal fram till den 20 januari.
Nej, utbetalningsrapporterna från oss innehåller bara de transaktioner som vi betalar ut till er. Prata med din bank för att få information om hur deras utbetalningsrapporter fungerar.
Nej, det blir ingen förändring för din kund vid betalningen om du har skaffat ett nytt Swish-avtal och skickat in det till oss.
Återbetalningen till dina kunder kommer ske precis som tidigare. Pengarna kommer dock drar från det bankkonto du angivit i avtalet med din Swish-bank. Återbetalningar för transaktioner gjorda på ditt gamla Swishnummer måste dock göras före 31 december 2021.
Betalningsalternativet Swish kommer då försvinna från din checkout och dina kunder kommer inte kunna betala med Swish. Du kan göra återbetalningar fram till den 20 januari 2022.
Du behöver skicka in det nya Swish-numret som du får från din bank. Skicka oss med ditt kund-ID som du hittar i Portalen.
Ja, vi har uppdaterat villkoren för tjänsten, du hittar länken till dem längre ner på sidan.
Du bör skicka in det till oss senast den 15 november.
Ange "DIBS Easy" som teknisk leverantör.
Swish har på kort tid blivit det näst mest använda betalsättet bland konsumenterna i Sverige. I Nets årliga konsumentundersökning anger 50% av svenskarna att de har betalat ett köp på nätet med Swish de senaste 28 dagarna. Mer än var tionde säger också att de har avbrutit ett köp på grund av att rätt betalsätt inte var tillgängligt.
Att inte erbjuda Swish som betalsätt i din checkout kan alltså innebära en risk att färre personer genomför sina köp hos dig och därmed minska din försäljning så agera nu.
Nets särskilda villkor för betalmetoden Swish har också uppdaterats, bland annat med tanke på att dina Swish-transaktioner betalas ut direkt till dig från banken. Du hittar de nya villkoren för Swish här.
Nets är en Nordisk betalleverantör med anor sedan 1968 och har haft bolagsnamnet Nets sedan 2010. Vi erbjuder betallösningar för fysiska butiker och onlinehandel samt finansiella tjänster för banker och kreditinsitut.
© 2022 Nets Sweden AB, alla rättigheter förbehållna.