15 mars 2018 kl. 09.00 - 10.00

Vi frågade våra kunder om deras största e-handelsutmaning inför 2018. Två av de vanligaste svaren var "öka omsättningen" och "öka konverteringen" - det här webinaret visar hur du kan bocka av båda.

För att fler av dina besökare ska välja att handla i din butik gäller det att först förstå varför dina kunder väljer att avbryta köp - och vad kan du göra åt det.

Med avstamp i rapporten Svensk E-handel 2017 visar vi på vad det är som gör att konsumenter avbryter köp de hade planerat att genomföra. Vi tittar även på hur du kan ge dina kunder en bättre upplevelse, så att fler väljer att slutföra sina köp.

En viktig del av köpresan som inte får glömmas bort är betalningen. Här finns det stor potential att öka konverteringen med några enkla knep. Under webinaret tittar vi på vad som är viktigast för konsumenterna när det gäller betalningen och visar samtidigt hur vår checkout Easy är byggd för att inga kunder ska välja att avbryta ett köp på grund av betalprocessen.

Webinaret leds av DIBS e-handelsexpert Patrik Müller.

 

Vad är ett webinar?


Ett webinar är ett seminarium på nätet. Du lyssnar via din dator eller telefon och har möjlighet att ställa frågor till föreläsarna under tiden. När du anmäler dig får du ett mail med en länk som ger dig tillgång till webinaret den utsatta tiden. 

 

Patrik Müller DIBS

 Om Patrik Müller

Patrik är e-handelsexpert på DIBS med mer än 15 års erfarenhet av att hjälpa e-handlare med effektiva betalningslösningar på den nordiska och europeiska marknaden. Patrik är en flitig kunskapsdelare och anlitad talare inom e-handel. Spana in @patrikmuller på Twitter.

 

Var med på webinaret

Webinaret är kostnadsfritt - anmäl dig här så får du en länk till webinaret via mail.