Omnikanal: Erfarenheter och råd från Viskan och Hemtex

Här kan du se webinaret med Nets, Hemtex och Viskan som livesändes den 24 februari. Vi delar med oss av tips, råd och erfarenheter när det gäller din omnikanalsatsning.
 
E-handelschefen Martin Richardsson från Hemtex delar med sig av sina erfarenheter - vad har fungerat och vad har failat. Hemtex som har 150 butiker lanserade sin e-handel 2008 och har sedan dess provat flera sätt att ge kunden en sömlös upplevelse. Senast lanserade bolaget en konceptbutik där 25% av sortimentet finns direkt tillgängligt medan de resterade 75% kan handlas via nätet i butiken.
 
Fredrik Ottosson från Viskan har jobbat med e-handel i snart 20 år sedan starten på Haléns Postorder 1997. 2000 började han som programmerare på Viskan för att senare bli säljare. Genom åren har han varit med och infört e-handel för en mängd detaljhandelskedjor, bland annat KappAhl, MQ och Hemtex, från de första stapplande stegen till idag ibland flera tusen order om dagen.
 
Webinaret leds av Patrik Müller från Nets. 
 

 

 

Patrik Müller

Patrik Müller

Jag har jobbat med betalningar inom e-handel i 15 år och har haft många olika roller under den tiden. Nu arbetar jag som e-handelsexpert på Nets. Bland annat så föreläser jag om e-handel, modererar evenemang och deltar i paneldiskussioner. Jag gör mycket omvärldsbevakning av e-handel och delar gärna av mig av mina fynd på Twitter och LinkedIn, så följ mig gärna där. Vill du höra av dig till mig med tips, åsikter eller kritik så kommentera i bloggen eller så mejlar du mig på pmull@nets.eu. Texta eller ring på 0709-370 420.

Följ Patrik Müller på

Kommentarer (0)

Det finns inga kommentarer än

Bli den första som kommenterar inlägget.