Oavsett om dina kunder köper åt sitt företag eller för privat bruk är det alltid en person som handlar. För konsumenterna är de främsta anledningarna till att handla på nätet att det är enkelt och sparar tid - och det gäller även för företagskunder. Kanske är det till och med så att det måste gå ännu snabbare och ännu smidigare att handla under en stressig arbetsdag än på kvällen vid köksbordet.
För vår betallösning Easy har vi nu gjort det löjligt enkelt för dina företagskunder att betala med en helt ny och fullt B2B-anpassad checkout. Det betyder att även dina företagskunder kan betala supersnabbt med bara ett klick oavsett om de betalar med kort eller faktura. Och du får alltid dina pengar i tid.
När en kund lägger någonting i varukorgen och går till kassan laddas Easy checkout direkt på sidan. Du som webbutik väljer själv om företag eller privatkund ska vara förvalt. Kunden kan själv växla läge som de önskar genom att klicka på "Jag är privatkund/företagskund".
Företagskunder identifierar sig med hjälp av e-post, postnummer och organisationsnummer. För kommande köp finns möjlighet att spara uppgifterna i alla webbutiker som använder Easy. En kund som handlat via Easy tidigare ser direkt sina betalnings- och leveransuppgifter på kassasidan och behöver bara välja "betala" för att slutföra köpet.
För full flexibilitet finns möjlighet att lägga till flera olika betalkort och leveransadresser som du kan se på bilden nedan. Det gör det enklare för dina kunder att betala och minskar risken för avbrutna köp - så att du kan öka din konvertering.
Det går självklart alldeles utmärkt att betala med kort som företagskund. För tillfället finns stöd för Visa och Mastercard och kunden kan lägga till flera kort för att kunna välja det som passar bäst vid varje köp. Dessutom finns möjlighet att spara upp till fem leveransadresser för att till exempel kunna få varorna levererade till olika kontor.
Många företagskunder föredrar att betala via faktura för att undvika privata utlägg. Easy checkout hämtar företagets adress via organisationsnumret och möjliggör på så sätt fakturabetalning med leverans till den registrerade adressen. Kreditgränsen för företagskunder är 30 000 kr och betalningstiden 30 dagar. Eftersom Nets står för kreditrisken behöver du inte oroa dig för att inte få betalt.
Vill du börja ta betalt av företag med bara ett klick?
Signa upp för Easy, eller hör av dig till oss så hjälper vi dig igång.
Om du redan använder Easy kan du, eller din integrationspartner, själv aktivera företagsbetalningar genom att följa instruktionerna på denna sida. Det kostar ingenting extra utöver dina vanliga transaktionsavgifter för kort och faktura. Om du använder en open sourcemodul (Prestashop, WooCommerce, Magento, OpenCart) ser du snart en notis i ditt administrationssystem om att B2B för Easy finns tillgängligt.
Jag jobbar som marknadsansvarig för betalningar på nätet på Nets. Hör gärna av dig till mig med kommentarer, frågor eller vad du vill läsa mer om: eedlu@nets.eu.
Dessa inlägg om Easy: produktnyheter
Nets är en Nordisk betalleverantör med anor sedan 1968 och har haft bolagsnamnet Nets sedan 2010. Vi erbjuder betallösningar för fysiska butiker och onlinehandel samt finansiella tjänster för banker och kreditinstitut.
© 2019 Nets Sweden AB, alla rättigheter förbehållna.
Kommentarer (0)
Det finns inga kommentarer än
Bli den första som kommenterar inlägget.