Hör upp alla webbutiker, onlinenördar, e-handelsentusiaster och Amazonkrigare – nu är det dags igen!
Nets senaste e-handelsrapport är här och även i år innehåller den överraskande uppgifter och dramatik.
Varför dyker det upp all fler paket med anonym avsändare? Varför klarar inte mormor av att svara när du ringer, trots att det går finfint för henne att strömma musik? Lämnade verkligen din gaming-polare dig bara sådär? Få svar på detta och mycket mer i vår genomgång av svenskarnas köpvanor och köpbeteenden.
Rapporten är sprängfylld av insikter, trender och råd om hur e-handelsbutiker kan lyckas genom att anpassa sig till lokala köpvanor. Här finns riktvärden för din bransch så att du kan se hur väl din verksamhet lyckas i förhållande till konkurrenterna – oavsett om konkurrenten är lokal eller självaste Amazon.
Dessutom visar vi hur man kan överleva och blomstra i en viss region med hjälp av rena, hårda data.
Varje år samlar Nets in data om vad konsumenter köper, hur de betalar och vad de intresserar sig för. Undersökningen omfattar åtta regioner och tiotusentals respondenter, så ingen kundgrupp är utelämnad, inga röster är ohörda och inga områden bortglömda. Vi analyserar dessa siffror och jämför dem med tidigare år och rådande marknadstrender. Det gör att vi kan dela med oss av bästa praxis för att webbutiker ska kunna nå långsiktiga framgångar.
Denna rapport fokuserar enbart på Sverige och svensk e-handel – men vi har också tagit fram separata rapporter för marknaderna i Norge, Österrike, Tyskland, Schweiz, Italien och Danmark. Även där finns mycket att hämta. Årets rapport handlar bland annat om:
● Efterverkningarna av Amazons intåg i Sverige – är det ett hot eller bara hett
● Hur konsumenterna föredrar att betala – med statistik för Apple Pay.
● Hur e-handelsmarknaden har utvecklats under 2021 i kronor
● Svenska konsumenters köpvanor på nätet
● Utvecklingen för abonnemangstjänster i Sverige
Årets rapport innehåller mycket mer än det – så gör dig redo för en djupdykning i svensk e-handel.
Sverige har förändrats under pandemin. Vi har aldrig tidigare sett Ikea-varuhusen så folktomma.
Folk har fått lov att jobba hemifrån och bytt kostymen mot mjukisbyxor – och börjat göra sina vardagliga inköp på webben. Aldrig tidigare har vi på så kort tid sett så omfattande beteendeförändringar som under denna pandemi. Eftersom monolitiska marknadsplatser som Amazon har gjort intåg på marknaden och den geopolitiska situationen är så osäker blir framtiden oförutsägbar, så länge man inte har tillgång till forskning och analyser. Med hjälp av rapporten kan du basera dina beslut på hur svenska konsumenter faktiskt agerar.
Du har tur!
E-handelsrapporten är här och du kan ladda ner den från vår webbplats. Den är fullspäckad med tips och råd om hur svenska webbutiker kan nå framgångar och lyfta sig till nästa nivå.
Du kan som sagt också hitta rapporterna för Norge, Österrike, Tyskland, Schweiz, Italien och Danmark via länkarna ovan.
Vi hoppas att du får glädje av årets e-handelsrapport. Du får gärna kontakta oss och berätta vad du tycker om rapporten och hur vi kan göra den ännu bättre till nästa år. Dina synpunkter är värdefulla för oss.
Om du letar efter en enkel lösning som gör att du kan utnyttja fördelarna med kommande trender, samtidigt som du stärker din konkurrensförmåga – då är ett alternativ att ta en titt på vår checkout Nets Easy.
Besök vår webbplats för att läsa mer eller kontakta oss för en demonstration.
Jag har jobbat med betalningar inom e-handel i 15 år och har haft många olika roller under den tiden. Nu arbetar jag som e-handelsexpert på Nets. Bland annat så föreläser jag om e-handel, modererar evenemang och deltar i paneldiskussioner. Jag gör mycket omvärldsbevakning av e-handel och delar gärna av mig av mina fynd på Twitter och LinkedIn, så följ mig gärna där. Vill du höra av dig till mig med tips, åsikter eller kritik så kommentera i bloggen eller så mejlar du mig på pmull@nets.eu. Texta eller ring på 0709-370 420.
Dessa inlägg om Svensk e-handel
Nets är en Nordisk betalleverantör med anor sedan 1968 och har haft bolagsnamnet Nets sedan 2010. Vi erbjuder betallösningar för fysiska butiker och onlinehandel samt finansiella tjänster för banker och kreditinstitut.
© 2019 Nets Sweden AB, alla rättigheter förbehållna.
Kommentarer (0)
Det finns inga kommentarer än
Bli den första som kommenterar inlägget.